Tags

, ,

Jeg lo litt da jeg så at de skulle lage en film om Ant-Man. I Marvels Avengers-univers finnes det jo en haug med forskjellige superhelter, og jeg lurte litt på hvordan denne ville føye seg inn i rekken av storslåtte actionfilmer som har kommet de siste årene. Som mange av de nye Marvel-filmene er også Ant-Man en såkalt origin-story, som handler om hvordan en småkriminell kar som prøver å få skikk på livet sitt ender opp som verdens minste superhelt.

cool-ant-man-poster

Som i de andre Avengers-filmene er det mye vitenskaplig snikksnakk for å forklare hvordan ting virker, og som vanlig er det langt fra troverdig, men etter min mening er jo det bare en del av moroa. Jeg ser ikke på tegneserieaction for å oppleve troverdige hendelser fra det virkelige liv, så om fysikken bak krympingen av objekter ikke helt holder mål, ødelegger det virkelig ikke for filmopplevelsen.

Ant-Man legger seg på et litt mindre spektakulært nivå enn de andre Avengers-filmene. Greit, man har nok av eksplosjoner, men mye av handlingen foregår på et mikroskopnivå, og det er ganske morsomt å se hvilke utfordringer man får når man plutselig er på størrelse med en maur, og må kjempe mot farligheter som vann i badekaret og hissige katter.

