Tags

, , , ,

Selv om jeg er mann, er jeg ikke redd for å innrømme at jeg setter pris på kos. Med en gang du får deg kjæreste så blir alt rundt deg litt renere, litt penere, litt mer velduftende og litt mer koselig. Det er noe alle gutter setter pris på. Hvorfor tror du gutter alltid vil sove i leiligheten til kjæresten når de har begynt å date? Akkurat.

Nylig lot jeg meg forføre av markedsføringens mektige natur og tok med meg min latviske gudinne på kino for å se Bølgen, den nye filmen til Kristoffer Joner og Ane Dahl Torp. Det var som å se amerikansk oppkast i slow motion. Ja, effektene hva angår bølgen er av internasjonal kvalitet, men historiefortellingen er så ekstremt tettpakket med klisjeer at det var vanskelig å ta alvoret i historien innover meg. Nær sagt alle klisjeer fra alle katastrofefilmer du har sett, er tatt med her, og det selv om manus er av Harald Rosenløw Eeg, en fantastisk skribent!

530x317_Bølgen_trailer_1

Forvirringen var komplett, da jeg nylig leste i en av nasjonalavisene at Bølgen er valgt ut som Norges bidrag til Oscar-utdelingen – en katastrofefilm på linje med Twister er Norges bidrag! Det tyder på at det heldigis bare er jeg som er gal. Ingen andre. Selv ikke dem som har avgitt stemme på imdb sin nettside.

